21 Ocak 2016 Perşembe

zamanımı kulağıma kelepçelediler


Kaçınızın iş telefonu var? Ne işe yarıyor bu tam olarak? Gerçekten verirlerken amaç sizi masraftan kurtarmak mı? Telefon vermek yerine neden faturanız için bir yardım çıkmıyorlar ki? Bunu kaybetmeniz halinde ne oluyor mesela? Elime bir telefon tutuşturdular “Al bunu görüşmeleri burdan yap” dediler. Sanki sabahtan akşama kadar telefondayım. Aradığım üç beş kişi var onları da bir haftada belki bir defa. Eyvallah dedim. Sonra bu telefonu ofiste bırakma al eve götür dediler. Ona da tamam dedim ama bunun her aklına takıldıklarında beni o telefondan rahatsız etmeleri anlamına geldiğini bilmiyordum. Akıllarına ne takılırsa çat arıyorlar ve cevap vermediğimde neden diye soruyorlar bir de yüzsüzce. Sorun bende mi yoksa onlarda anlamadım. Ne yani elime verdikleri telefon aslında biz senin çalışma saatleri dışında da zamanını işgal edeceğiz mi demek? Neyin karşılığında? Elime tutuşturdular bir İphone, “Diğerini yanında taşımıyordun bu daha iyi” dediler. Sorun telefonun tipinde değil ki, benim onu yanımda taşımayı istemememde. Defalarca ofiste unuttum, bir kaç kez nerde bıraktım hatırlayamadım, bir kezde çaldırdım mı ofiste mi bıraktım hatırlayamadım tekrar ofise döndü. Nasıl iş bu allah aşkına ya. Verdikleri telefonun üzerine keşke “biz sana telefon verdik o yüzden bu telefon açılacak” yazsalarmış. Bence işverenler çalışanları modern zaman köleleri olarak görüyorlar. O telefonu al, ben ne zaman ararsam bak. Nerde sınırlar? Her dakika çalışmıyorum ki ben. Kendi telefonuna bile sahip çıkmayı beceremeyen bir insandan beklentiniz bu kadar yüksek olmasın.

23 yorum:

  1. Benim staj yaptığım yerde de böyle bir uygulama var.Biz stajyeriz diye vermiyorlar ama benim çalıştığım bölüm telefon verme işini yapıyor ve verilirken bir zimmet form imzalarıyorlar işi resmiyete sokmak için.Eğer sana böyle bir şey imzalatılmadıysa kaybetsen ya da bozulsa filan hiçbir şey yapmak zorunda değilsin.Ama bizde mesela imzaladıkları için bozulursa filan onlar sorumlu.Ve maalesef bende burada çalışmaya başlayınca şaşmıştım durmadan o telefonlardakar evde de böylelermiş arıyorlar hep insanın işi hayatının bu kadar merkezinde mi oluyor gerçekten filan diye baya şaşırmıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Form falanimzalatmadılar. İlk bir tuşlu bir şey verdiler, sonra götürmememii tipten zannettiler ipohone`a geçtiler. Ya çalışmak sorun değil ama gün içinde çok yoğun olmasam ya da mesai saatleri dışında sırf iş bitsin diye kalmasam neyse ama eve gelince o üç beş saatimde rahatsız edilmek istemiyorum.

      Sil
  2. Çok gerizekalıca bir sistem.
    Çalışmak hele de işi eve taşımak benim için hayatımın son sırasında yer alır.igrenç bir durummm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya yıpratmasa arada olsa neyse. Ama boku çıkıyor artık.

      Sil
    2. Zannedersin sen onların kölesisin. Her kendini bir bok zannediyor

      Sil
  3. Beklenen o ama Lady'm sen çalışsan da çalışmasan da senin zamanını işgal etmek istiyorlar. Yapabileceğin tek şey geç saatlerde aramaları açmamak ya da müsait olmadığında sonra döneceğini söylemek. İş telefonunun amacı hem senin özel hayatını koruman hem de daha çok çalışman için çünkü :/ atsan atamazsın satsan satamazsın onu :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapatıyorum bir iki gündür. Bıktım ya. Problem çıkıyor ve gecenin bir yarısı düzeltmemi bekliyorlar. Bir gün bir müşteri salak mailini adam gibi kontrol etmedi diye akşam onbirde neden mail atmadın diye azar işittim. Müşteri dediğimd bakanlıkta böyle müdürlü bir şeyli. Konuma getiriyorlar ama adap öğretmiyorlar.

      Sil
  4. Heeeey ! Merhabalaaaaar ! Blogunuzun görümünü çok beğendim :) Takibe aldım bana da beklerim :))

    YanıtlaSil
  5. O telefonun amacı, iş dışında da sana ulaşabilmek ve seni çalıştırabilmek. Patron seni işe alıyor ve bu durum bir süre sonra köleliğe dönüşüyor. Azıcık karşı çıkmak istesen, ne tembelliğin kalıyor ne de sorumsuzluğun.

    Bir diğer durumda özel numaranı vermek istemezsen diye. Ama bu seferde sabah akşam demeden iş telefonundan aranıyorsun.

    Zamanında, bana da iş telefonu vermişlerdi. Bir müzik okulunda, ne gerek var iş telefonuna diyorsun ama burnumdan gelmişti o zaman.

    Sana tavsiyem geç vakitlerde aradıklarında açma. Ya da mesai bitimi iş verirlerse, mesai saatinde yapacağını söyle. Sana kolaylıklar. Umarım, seni delirtmez bu telefon meselesi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off evet. Zaten ilk bahane o özelden rahatsız olursun bilmem ne.
      Millete karşı değil onlara karşı önlem almak lazım asıl.

      Aklıma ofisteki çekmeceye bırakıp gelmek geliyor.
      Umarım delirip kafalarına fırlatmam.

      Sil
  6. Dediğiniz gibi "zamanımı kulağıma kelepçelediler". Umarım bu üzücü durum kısa sürede hallolur. İnsanlar bir garip...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım yaa. Zaten 24 saat yetmiyor. iş dediğimiz olaya 12 saat harcıyoruz resmen.

      Sil
  7. Seninkiler yine iyiymiş. Kardeşime şirket hattı verip telefon vermemişlerdi. Dışarıyı araması da yasaktı o da işi bıraktı. Bazı işverenler kendilerini bir halt sanıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahha onlar baya sıyırmışlar. Patron olmak manyak olmayı gerektiriyor heralde.

      Sil
  8. Kölelik biçim değiştirdi resmen ama samimi söylüyorum bak sen iyisin yerine sürekli yeni telefon gelmiş bir arkadaşım telefonu kaybetti burnundan getirdiler kızın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off sakar olduğumu unutkan ve dağınzık olduğumu biliyorlar. bana onu verdilerse bence riski göze almışlar demektir.

      Sil
  9. Münih'te yaşıyorum ve burada öyle bir alışkanlık yok. Çünkü insanlar mesaileri bittikten sonra özel hayatlarına müdahale edlmesini kabul etmiyorlar. Yasalarla da korunuyor özel hayat. O nedenle her Türkiye'ye gidişimde arkadaşlarımı ellerinde 2 (biri iş) telefonu ile görmek beni hep üzüyor, gecenin 3ünde aranan bir arkadaşım var mesela ve kızcağız acilde doktor faaln değil, dondurma sektöründe denetimci.. Ülkedeki iş ve işçi yönetimi hala 1920lerdeki fikirlerle malesef.. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzyıl geriden geliyoruz her şeyin. İşin kötüsü sıfırdan gelenler yapmam dediği her şeyi yapıyor. Olan biz sıfırlara oluyor

      Sil
  10. Mesai saati bittiği halde arayabiliyorlar m4i?Sırf eline bir telefon verdikleri için 7/24 onların çalışanı olmak zorunda mısın?

    YanıtlaSil
  11. iş telefonu adı altında taciz gibi bişey bu olay bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeeet. Ya ben bir müşterinin saat dokuzda telefonu açmadım diye ertesi gün azarladığını bilirim. Sistemleri kitlenmiş ya en önemli iş onların

      Sil