29 Ocak 2016 Cuma

tamponda yapmadılar vicdansızlar


Bir insana olan güvenimizi kaybetmemiz için ne yapması yeterli olur? Size yalan söylemesi, sizi kandırması, ihanet etmesi, sırrınızı açık etmesi... Hangisinin geri dönüşü yok? Hangisi ilişkinin dibine dinamitleri koyar? Büyük şeyler mi gerekli insanın güvenini zedelemek için. Yoksa önemsiz sayılacak bir detayda bunu yıkabilir mi? En yakın kız arkadaşınıza karşı olan güveninizin yıkılması için illa erkek arkadaşınızı elinizden mi alması gerekiyor? Kopya çekerken yakalandığınızda kendilerini kurtarmak için arkadaşlarınızın sizi yakması mı gerekli o sarsıntı için? Yükselmek için sizi harcadığın da mı kaybedersiniz yoksa her gün saatlerce çalıştığınız insana olan güveninizi? Sizler büyük acılar çekerken size dönüp bakmadıklarında mı? sanırım benim için tüm bunlara gerek yok. En ufacık bir şey bile karşımdaki insanla olan ilişkim üzerine oturulup düşünülecek hale gelebiliyor. Beni kandırmaya çalışmalarını umursamadım ya da yalan söylemelerini. İnsanız dedim herkes yalan söyle kandırmaya çalışır. Ama bir insan bir başkasının sırrını söylememeli. Acı çekerken yanımda kimse olsun otursun benimle ağlasın demedim bunca zaman. Çeşitli sebeplerden dolayı kendini kurtarmak için beni kurda kuşa yem etmek isteyenler için bile yaşama refleksi dedim kendimde sıyrıldım bir şekilde. Zaten bir şekilde bunu yapanlarda çok yakın arkadaşlarım olmadı hiç. Bu yüzden umursamadım, hayatımdan ayaklarına beton döküp denizin dibine boylatırken onlar için üzülmedim. Yokluklarını bile hissetmedim. Ama yakın bir arkadaşımın ona verdiğim bir sırrı başkasıyla paylaşması beni günlerdir düşündürüyor. Saçma, basit önemsenmeyecek bir sır. Ama o kadar alakasız bir şey ki nasıl oldu da muhabbet benim bu sırrımın konusuna geldi diye düşünmeden edemiyorum. Bunu bile söylediyse daha ne kadarını paylaşmıştır? Hem benim hakkımda ne konuşuyorlardı, ne kadar derine inmişlerdi ki benim bile aklıma gelmeyen bir sırrımı paylaştı. Ya anlam veremiyorum. Ben ona güvendim, dört yıl boyunca sakladık, ortaya çıkmasını istemediğimi biliyor. Bana nasıl böyle bir şey yapar. Daha ne kadarını yaptı da ben fark etmedim. Konuşulan her şeyi anlatıyor mu? Ben onun arkasından ona zarar vermeye çalışanlara kuyular kazayım, o bilmediği bir çok şeyden onu koruyayım onun yaptığına bak. Neden böyleyim ben? Neden güvendiğimde gerçekten güveniyorum? Neden diğer insanlar gibi bu lafta olmuyor.? Neden sevdiğimde tam seviyorum? Ben gözümü kapatıp, koşulşuz şartsız onlara güvenirken neden her defasında hayal kırıklığına uğrayan benim?

25 yorum:

  1. Kendimi gördüm resmen yazında. Böyle böyle oldukça kendimi geri çektim hep. Gün geçtikçe o güvendğim sevdiğim insarlarla daha az şeyimi paylaştım, daha az güvenmeye başladım. Haliyle arkadaşlıklarım da gayet yüzeysel bir hal aldı. Pişman değilim daha az yara alıyorum. Ama ben hata ettim de onlara güvendim demiyorum yine de, onlar hata edip güvenimin içine ettiler. Sorun bende değil onlardaymış diyorum. Boşver sen böyle olmaya devam et. İyilik yap denize at, balık bilmezse halik bilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven problemi zaten çekiyorken bir de güvendiğimde böyle yapmaları cidden yaralıyor. Yüzeysel olmak istemiyorum ama bu yüzdende yaralanmak istemiyorum. İyilikle alakası yok ki cidden bak. Ben sevmediğim insanlara bile bu mantıkta yapacağımı yaparım ama güven başka bir şey. Çıkar yok. Anlamıyorum basit minnacık bir sır nasıl tutulamaz.

      Sil
  2. İnsanları sevmek çok zor zanaat kanımca. Seversin karşılığı bir hüsran olur.Sevmezsin yapayalnız kalırsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güvenmekle ilgili bir sürü problemi vardı, var. Ya diyorum daha büyük sırlarımı paylaşsam. Onları hiç tutamaz.

      Sil
  3. Çıkarların çatıştığı noktaya kadar işte. Sordun mu niye söyledigini? Haklısın öyle düşünmekle. Bunu paylaşan kim bilir daha neleri paylasmıştır? O degilde ya günahını alıyorsak? Konuş bence için ona karşı sogumadan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya adam yanında dedi Açık açık Lady neden sakladın diye. Kimden dudun dememe bile gerek yok ondan başka bile yoktu. Ama yinede dedi şu dedi diye. Kafasını kaldırdı gözlerimin içine baktı sırf sinirlenip sinirlenmediğimi görmek için. Yaralandım ama güldüm geçtim ki abartıp üstüme gelmesinler diye.

      Sil
  4. Sen annem gibisin
    Sevdiği insanı her şeyiyle sever.
    Koşulsuz güvenir.
    Güvenini o güvendiği kişi yıksa ve zarar verse bile güvenir.
    Sonuç ise uzun zaman sonra kendi yıkıldı. Dikkat et bu konularda.
    O kişi senin gerçekten dostun olmayabilir.
    Çünkü ben dostlarımın sırlarını ağzıma bile almam. Ağzımdan laf kaçar diye
    Ketumluğun dibine vururum.
    Sonuçta biri bana güvendi bu kimseye söyleme dedi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak cidden bir insana güvenmem için çok zaman geçirmiş olmamız lazım. Kaldıki öyle herkese her şeyi anlatan bir tip değilim. Ama ona güvendim ya. Ben ona ve sırlarına sahip çıkarken neden o basit bir şeyi bile ağzında tutamıyor. Keşke herkes biraz olsun senin gibi olsa.

      Sil
  5. Canım benim, ben birden fazla kez arkadaş kazığı yemiş biri olarak sana tek bir şey söyleyeyim. Bir kere yalan söyleyen, bir kere arkandan konuşan her zaman bunu yapar. Çünkü bu karakter özelliğidir. Benim sırf bi anda iyi arkadaşım diye sayabilceğim 7 kişi var, sadece tek bir tanesine gözüm kapalı güvenirim. Öyle bir dostun olabiliyorsa olsun, yoksa da olmasın. Sadece arkadaşın olsun. Arkadaşlıktan çok bi beklntin olmasın. Hiçbir özelini sırrını paylaşma. Ve yalan söylerkenki surat ifadesini aklına kazı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya yalan söyleyen çok ama inan takılmıyorum bile. Çünkü haklısın bir kere söyleyen hep söyler ki bilirim ona göre davranırım. Ama sırrımı bir başkasıyla paylaşmak daha ağır. Bana ait ya bana ait. Eğer bilinsin istesem zaten ona bende söylerdim.

      Sil
  6. Bence güven ne kadar sağlam diktiğini düşünsen de en kolay yıkılan duvar.
    Kendi kendine cevabını veremeyeceğin sorular sormaktansa cevabını alabilmek için ona sor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sor dikiyorum ama onlar taş atınca duvar değilde cammış gibi parçalara ayrılıyor.

      Sil
  7. Şu durumda belki de hiç konuşmaması gereken biriyim ama söylemeden de duramam, bence haklı düşünceye sahipsin. Senin küçücük bir sırrına bile konu gelebiliyorsa nelere de geliyordur. Benim biriyle konuşmamı kesmem için -ya da sadece gerekli zamanlarda konuşmacağım hale gelmesi için- en basitinden benden bir şey saklaması ya da söylediğim şeye inanmaması bile yeterli. Şimdi sana "küçük bir şeydi düşünme bunu, bozma aranız" demek isterdim ama dikkatli ol derim o kişiye karşı. Boş kuruntu bile olsa sen en azından sağlam adım atmış olursun. Herkeste bir farklılık var işte. Aklım almıyor nasıl başkasının kendisine söylediği bir şeyi bir başkasına söyleyebilir biri ama oluyor da işte. Bir kişiyi ne kadar tanıdığımızı düşünsek de olmaz hem de :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklımda şuan daha ne kadarını anlattığı dönüp duruyor. Bitti ya cidden bitti. KAç gündür içimi kemiriyor dayanamadım buraya yazdım. Sürekli bana bir şysorarsa ne kadarını anlatsam diye düşünüyorum. Ne desem başkasına yetiştirmez, nelerimi anlattı. Delireceğim ya. İtiraf etmek gerekirse onun saçını yolmak, bastı bacak boyunun geri kalanını saksıya yerleştirmek istiyorum.

      Sil
    2. E sormadın mı ona neden anlattığını, konunun nasıl sana geldiğini ya da daha neleri önemsiz bulup anlattığını? Tamam Lady'sin falan da onun da bir sınırı var kişisel alanını ihlal etmiş senin

      Sil
    3. Neden anlattığını sormaya korkuyorum. Ne yapayım bok etti her şeyi ama onu hala seviyorum. Bir arkadaşım insan bu hata yapar fark etmemiştir bile belki diyor kafam karışık. Sorarsam çirkinleşirim biliyorum

      Sil
    4. Yani öyle tabi her insan hata yapar ama bu kendiyle alakalı bir şey değil ki. Seninle alakalı bir şeyi ağzından kaçıramaz o zaman sır tutamayan biri oluyor ki o zaman da güven olmaz. Hata yapmanın belli sınırları vardır. Kendine zarar veriyorsa hata yüzünden tamam ama senin çok önemli değil dediğin ama seni etkileyebilecek bir sırrın da olabilirdi bu. Sırrın önemlisi önemsizi olmaz. Öyle olsa zaten sır olmazdı

      Sil
  8. 2 sene once aynı sebepten bır arkadaslıgı bıtırmıstım. kıza soyledıgım seylerı cok alakasız ınsanlardan duyunca, ki bu da basıt bır sırdı,.. Bi dk ya sırrın basıtı yada komplikesi olmaz ki. Sır sırdır. Kafanı kemirmeye başlamış bitmiş zaten o arkadaslık kafanda. Ben kafa kemırmelerıyle sadece 1.5 ay devam edebıldım sonra bırden kestım sohbetı. İşin garibi onca laf caktırmama ragmen hala anlamadı. Senin arkadas o kadar da saf degıldır umarım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok bariz anladı. Yanında açık etti arkadaşım. Zaten ilk tepki kafasını kaldırıp bakmak oldu. Sanırım ilişkimizi bok ettiği için ona çok kızgınım.

      Sil
  9. Söylediğin gibi en küçük bir şey yetebiliyor çünkü minicik bir şey başka bir sürü soru yaratıyor işte senin hakkında ne konuşuyorlardı daha fazlasını konuştular mı bu sırrını başkasıyla paylaştığından haberin oldu ama ya haberin olmadıkların da varsa filan ay bu insan böyle didik didik düşünmeye başlayınca kafayı yiyor zaten :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yedim. Umarım bundan daha büyüklerini o koca ağzından kaçırmaz. Şurda bile kim söylemek istemiyorum. Sizde benimle onu boğazlamak istersiniz azmettiren olurum diye susuyorum :D

      Sil
  10. Güven çok garip bir şey.Kimisi hemen güveniyor,kimisi çok zor guveniyir ama ortak olan şey:en ufak bir şey de bile o güven ister istemez zedeleniyor.Ayrıca senin yerinde ben olsaydım benim de aklımı kurcalayan bir sürü soru olurdu.Ve onu gördükçe aklıma gelir dururdu ve en sonda olay bir yerde patlak verirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu tip şeylerde bitirince bitiriyorum. Sormaya gerek bile görmüyorum ki artık. Yakın arkadaşımdı evet ama artık söylediği kişiden farkı yok benim için. Sorsam ne fayda.

      Sil
  11. arkamdan iş çevirdiği an biter güvenim. ister ihanet olsum, ister sırrımı acmış olsun,aynı kapıya cıkar benim için...bi daha da ömür boyu ısınamam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bende de öyle günler oldu hala her cümlemi seçip söylüyorum.

      Sil