11 Şubat 2016 Perşembe

gaz sıkışmasıdır o


Türk kadını olmak öyle diğer milletlerden olmaya benzemez. Türk kadını olmak demek, istediğin kadar eğitim al, bilimsel kafada ol, nazar değmesin diye kulak çekip tahtaya vurmak demek. Kara kediyi görünce kendi saçına kıyamayıp benim saçımı çekmek demek. Zaten gece tırnak kesilmez en baba batıllarımız içinde yer almaktadır. Peki siz göbek düşme olayını duydunuz mu? Bu sadece bizim yörede mi var bilmiyorum. Ama bizde karnın ağrırsa bil ki göbeğin düştü. Yoksa hasta olma ihtimalin yok. Apandis, gastrit, bağırsak kurdu, tıbbi olarak ispatlanmış göbek düşmesi falan hikaye. Aslında hepsi göbek düşmesi. Hatta bir arkadaşım onlarda gönek düştü derler demişti. Annemin bir gün boyu karın ağrısının sebebi de buymuş. Gel doktora gidelim diyorum, ben hemşireyim anlarım bu göbek düşmesi diyor. Evet annem hemşire ve karnı ağrıyınca bu göbek düşmesi oluyor. Belki cidden düşmüştür ama bunun aslını hastanede öğrenmek varken, her sancıda göbek düştü demek nedir? Yengemi arayıp göbeği düşmüş mü düşmemiş mi baktırmasını istedi. O ne lan tepkisi verdim bende. Neymiş dua okurken suda iğne batıyor muymuş çıkıyor muymuş ne. Hayır dua okunur da kilometrelerce öteden karın ağrısı çözmek nedir? Arayıp, düşmüş çekilmesi lazım deyince bende ipler koptu. Sonra annem salonun ortasında yattı babam annemin göbeğine soktuğu parmağıyla başladı dönmeye. Dönerken tabi ki 3 kulhuvallah 1 elham okuyorsunuz. Yoksa dön allah dön ne fayda. Uyuz bunun yüzünden iç organları zarar gören hasta örneği verse de bizimkiler durmadı. Hayır cerrahi işlem bile gerekebilir ama bizimkiler iğneyle parmakla çözecek işi. Babam annem etrafında tavafa devam ettikçe biz güldük. Neymiş küçükken benim göbeğim çok düşermiş hatırlamıyor muymuşum. Bu sahneleri hatırlıyorum tabi ki. Ama ben şişko bir çocuk olduğumu da hatırlıyorum. Diyorum çok yemişimdir ondandır, annem diyor çok zıplayıp hopluyordun sonra nazardan oluyordu, yemekten olmaz. Gaz sıkışmış, kabız olmuşumdur diyorum annem "En son bir Ayşe teyze vardı aradık onu, o bir çekti daha da göbeğin düşmedi. O olmasa elimde kalır ölür giderdin." diyor. Elin İngiliz bebeğine nazar değip göbeği düşmüyor, ama bizim düşer. Düşse de fark etmez onlar malum tıp o kadar gelişmiş değil onlarda. Anneme hakikaten şaşırıyorum. Bazen Grinin Elli Tonuna onu götürmedik diye trip atacak kadar zamanı yakalamış olurken (bu da ne zamanı yakalamak ya!) bazen kocakarı tedavisine kadar başvurabiliyor. Hala ortopedistden daha iyi kolunu yerine oturtmuş rahmetli çıkıkçıyı anar. "Daha iyi" kısmı tabi ona kalırsa. Bana kalırsa o kolda minnak bir yamukluk mevcut.

30 yorum:

  1. Göbek düşmesini bende biliyorum ama öyle dönmeli, dualı, iğneli falan değil. Göbek deliğinden baskı uygulanıyor, aynı kalp atışı gibi bir atış eğer göbek deliğinden değil de başka yerdense göbeğin düşmüş demek falan. Sebebi de ağır kaldırırken oldu derler genelde. Karnına sabun bağlatıp okutturanlar da varmış. Valla ilk anlattığım şekilde olanın vardır tıbbi bir açıklaması herhalde çünkü arada bende de oluyor ve öyle yapınca iyi geliyor ama okumalı olanlara inanmıyorum. Hastalık 1 dua iki üfürükle geçer mi yahu :D Psikolojik olarak iyileşen vardır elbet ama ağrı sızıda anca. Bir ara göz kuruluğumdan dolayı zorla teyzemgil okudular ama noldu sonra, 3 ay ilaç kullandım halende suni göz yaşı kullanıyorum :D Komik şiiler bunlar hep :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmez bencede ama annem bu konuda inan çok ısrarcı. Ona kalırsa beni Ayşe teyze kurtardı yoksa sürünüyordum :D

      Sil
  2. Göbek düşmesini bende duymuştum ilkokuldayım ama bizim evde de hiçböyle şeyler konuşulmaz batıl inanç filan yoktur okulda karnım ağrıyor arkadaşım göbeğin düşmüş olmasın dedi bende küçüğüm korktum hemen :D akşam babamlara anlatttım kızdılar bir de bana :D maalesef bizim ülkede çoook bunlar ya nesilden nesile yavaş yavaş biter unutulur belki bir umut :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimkiler batıla inanır. Annem gece tırnak kestirtmez mesela ama artık onu dinlediğim söylenemez.

      Sil
  3. Bende küçükken bir yerden hoplayınca veya taşıyamayacağım bir şeyi kucağıma alınca bana da derlerdi ''Göbeğin düşer'' diye bende sordum ''Göbeğim düşerse ne olur?'' işte çişimi tutamazmışım falan.

    Bizim ailede kendi hastalığının doktoru evet bazı şeyler okumayla geçiyor mesela temriye ama her şeyde okumayla olmaz ki mesela annemin karnı ağrıyor diyelim. Doktora git deyince ''Geçen falancanın da böyle olmuştu. Şu merhemi sürüp geçmiş. Bende aldım o merhemden süreceğim'' der. Her defasında ''Onun vücuduyla seninki bir mi'' desem de kulak asmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemin doktora ilaca alerjisi var. Gider zorla doktora ilacı içmez.

      Sil
  4. Aaaa göbek düşmesini kim bilmez.Ama bizde de öyle dönmeli dualı ayinler yapılmaz. Aslında eskiden yapılırmış. Annemden duymuştum. Benim bir doktor arkadaş işyerindeki bayan doktorların hıdırellezde yaptıklarını anlatmıştı da bende o da çok şaşırmıştı. Bayan doktorlar ne istediklerini bir kağıda çizmişler bu erkek doktor arkadaş ta bunlara demiş ki(puştluğuna ama)"bizim bahçede gül ağacı var verin bana gömerim". Sonrada alıp hepsini okumuş. Çöpe atmış sonra. "Sen tıp okuyacak kadar zeki bir bilim insanısın arkadaş bu hıdırellez batıl inancıda ne? bazıları TUS'u kazanmayı dilemiş, istediği bölümün remini yapmaya çalışmış,bazıları evlenmek istemiş, bazıları da araba, ev falan:)" diye bize anlatıp gülüyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tık ilerisi var bunun bardak falan :D
      Gül ağacına dilek çizip ekiyoruz üstüne baklagili annem denize attırır ve yine her dilek için mısır nohut gömdürüyor bir de. Sıkıysa yapma yandın o zaman

      Sil
  5. Bu göbek düşmesi diye bahsedilen şey fıtık olmasın ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya 2 gündür acaba göbeğim düştü mü diye kontrol ediyorum :)

      Sil
  6. Okurken önce bi göbek düşmesi ne dedim kendi kendime. Devamını okurken de gözümün önüne geldi o annenin yerde yatıp babanın etrafında döndüğü sahne. Gece gece bi kahkaha attım, beni güldürdün Allah da seni güldürsün. Yalnız hakkaten göbek düşmesi ne? Bi de annen nasıl oldu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geç cevap veriyorum ama annemin sağlığı iyi. Göbek düşmesi bilimsel bir kaç şeyini okudum ama annemlerce fazla zıplama ağır kaldırmayla göbeğin yerinden oynuyor :D

      Sil
  7. :D Ay hiç duymamıştım çok güldüm, hele annenin yerde yatıp babanın parmağı göbek deliğinde etrafında dönmesini düşününce, ay çok özür dilerim.. :D Geçmiş olsun umaım daha iyidir annen..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç cevap veriyorum ama annem iyi. Ertesi gün zaten ayaklanmıştı çoktan.

      Sil
  8. Size ailecek Akdeniz'in karşı kıyısından el sallıyoruz ve kesinlikle göbek düşmesidir o. :D

    Aynı durumlar bizim ailede de var Lady. Öyle dua okumalı, ayin yapmalı bir durum olmadı ama elimizde bir Tıp Fakülteli insan varken bu durumların ailemizde devam etmesi insanı çıldırtıyor. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimkisi kutsal bir tören gibi tek tek özenle yapıldı.

      Sil
  9. Bu annelerin genel teşhisi herhalde :D

    YanıtlaSil
  10. Göbek düşmesi??? İlk defa duyuyorum.
    Annenin yerde uzanması olay!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke bende hiç duymamış olsaydım. :D

      Sil
  11. Genelde batıl şeylerle ilgili bir şey duyunca annem söylerse onu çocuk gibi azarlıyorum. Pek hoşlanmıyorum o şeylerden. Hepsi yanlış bilgi. Anneme doğrusunu söylüyorum. Bunu hic duymadım bizim aileden ilk defa buradan okudum:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bunun tıbbi tarafı varda ameliyat diyorlar bizimki tamamen farklı kategoride hizmet veriyor. Bak bardak falan koyma evresi var bunun.

      Sil
  12. O zamanlar 20 yıllık hayatımda ilk defa duydum diye çok kınamıştı eski ev arkadaşım. Karnım çok ağrıyordu hatta doğrulamıyordum düşün öyle bir şeydi o söylemişti. "Senin göbeğin düştü kesin" diye. O nedir ya diye gülmüştüm açlıktan benimki demiştim yine bir ödev zamanı eve kapanıp 3 günü sadece kahve ve 2 paket çubuk krakerle geçirince midem ve bağırsak sistemim delirmişti tabi. Anlatamamıştım ama ona. Oysa kendime patates haşlayıp karnım tam doyunca geçmişti ağrı falan kalmamıştı ahahahahaha. 2 yıl sonra ilk defa senden duyuyorum göbek düşmesini :D öyle iğneli yatırmalısı bir ilk ama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşın seni yatırıp iki tur dönse bir şeyin kalmaz derdi annem.

      Sil
  13. Bizde de göbek deliğine ayağının topuğunu koyarlar göbek atıyor mu kaçmış mı diye bakarlar :D Bir ara karnı ağrıyan herkes anneme geliyordu göbeği kaçmış mı diye bakması için. Çok komik, gülüyorum falan ama ben inanıyorum buna bir de. :D Anne göbeğim kaçmış galiba yine topugunu koy baksana diye kıyım kıyım yanaşıyorum her seferinde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Topuğu da ben ilk defa duydum. Üstüme düşer diye korkardım ben.

      Sil
  14. Hhahahaha ya ne güldüm :D Bizde de var o göbek düşme hikayesi. Şaka gibi yahu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaka deme bak annem bu konuda hassas :D Bende çok güldüm annem iyileşince terlikle tehdit etti.

      Sil
  15. Bizim buralarda da duydum ama o ağır kaldırınca falan olur diye biliyorum. Bir de baban kendini boşuna yormuş, oklavayı göbeğe oturtup sadece onu çevirmesi yeterli, kendinin de dönmesine gerek yok:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhaa iyi yöntemmiş bak. Adam dön dön sonunda kendini koltuğa bıraktı :D

      Sil