25 Kasım 2015 Çarşamba

gözden çıkartacağın parayı borç ver


Babamın maymun iştahımdan bıkıp, ödemeyi reddettiği kurs ücretini çalışıp kazanma kararı verdim. Birinci sınıftan son sınıfa kadar da çalıştım. Çalışırken öğrendiğim birkaç şey oldu. Hatta çok şey. Mesela kendimi dizginlemeyi, iş yerinde duygusallığa yer olmadığını, aldığın parayı babandan alsan sayman gerektiğini ve gözden çıkartabileceğin parayı borç vereceğini öğrendim. Patron bir gün biri senden 100 lira istiyorsa, cebinde varsa bile sadece gözden çıkartacağın kadarını ver dedi. Çünkü verdiğin her borcun geri dönmeme olasılığı vardır. O yüzden 20 liranı gözden çıkartıyorsan o kadarını ver. Geri gelmezse üzülmezsin dedi. Nereye bağlayacaksın bunu derseniz Joker`e tabi ki de. Yemek yerken babası aradı, iyilik sağlık derken adamdan para istedi. Maaşı ne kadar bilmem ama adamdan 3000 istedi. Ehh karı milleti merak eder, bu adam bu parayla ne yapacak.” Kredi kartı” dedi. Ödemeyi geciktirmezmiş yani bu son ayın faturası. Bu adam bu parayı kimle nerde yedi. Evet aklıma gelen ilk soru bu oldu. Hayır bir hesabı ödüyorsa ikincisini ödetmem, iki gün sonra çocuğun parasını yedi demesinler. E ben bu parayı yemediysem kim yedi.” Biz harcadık, zaten araban benzin içiyor güzelim” dedi yılışık. Koca hayvan gibi arabayla gezersen ki baban aldı onu da, benzin parasını bir zahmet öde. Hayır adam oturduğun eve kadar almış daha ne yapsın, öküz. Ödedikten sonra kalmıyorsa paran, çıkartma kalsın, yatsın yerinde. Gelmişsin 25 yaşına baba kredi kartımı öde nedir lan. Hem böyle saçma bahane mi olur? Huhu toplama çıkartma, ayak yorgan hesabı yap ama o parayı babandan isteme. Tabi ona böyle söyleyemedim.  Cadde çocuğu olmayı bırak adam ol da diyemedim. Onun yerine “bence babandan para isteme. Çalışıyorsun sonuçta. Yani ne bileyim, büyüdük ya hani. İstersen bende var biraz hallederiz.” Dedim, havan herif kükredi. Haspam gelmiş elli yaşına babasından para almaya utanmıyor da benden para almazmış bilmem ne. Hayır gelişim evresini tamamlamamış bu diyorum kimse inanmıyor. Ama adamı öyle bir manipüle ettim ki üç gün sonra haklısın hala babamın sırtından geçiniyorum moduna girip aldı parayı. Sonuç ise cebimde 150 lira para kalıp tüm biriktirdiğimi ona verdim. Anladım ki iş sevdiklerine gelince gözden çıkartacağından daha fazlasını karşılıksız verebiliyormuşsun. Acil iş bulmazsam ben babadan para isteyen o kız olacağım. 

20 yorum:

  1. Kesinlikle doğru yalnız başlık. Gelmiyor çünkü o borç hiçbir şekilde. Tamam en yakınından geri gelir ama benim benden borç isteyip daha sonra ben ondan o parayı geri istediğimde sanki ben ondan borç almışım gibi bana laf eden bir tanıdığım vardı. Vermiyorum artık, veremiyorum, elim gitmiyor. Yalnız Joker beyin büyümesinde bir adım attırdığın için sana teşekkür etmeli. Sen bu çocuğu büyütecek, olgunlaştıracaksın ve sonra o başkalarına yar olacak :/
    Yalnız 3bin kredi kartı... Pardon da aylık benzin masrafı ne bu çocuğun allah aşkına. Hadi faturalar o bu onları da içinden çıkar, et, en fazla 2bin olur o +1000 ne öyle :o

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benden de çok oldu alıp vermeyen ama gözden çıkattığım kadarını verince sorun etmedim :D
      Yavuz hırsız ev sahibini bastırır derler ya sizinki sanki biraz öyle olmuş :D
      Ya anası bunu tam yapamamış. Göz karar yapıp bırakmışlar. Başkasına yar etmeden kopartır yere atar çiğner tükürür öyle bırakırım. Bulduğumda öyleydi nasıl olsa :D
      Ne bilim ben ya. Paşamızın harcamaları pek ihtiyaca göre değil, keyfe yönelik.

      Sil
    2. Yalnız sen bu çocuğu burada bazen fena gömüyorsun ya aman dikkat sizin yıl falan dolarsa ya da bloğu bir şekil öğrenir bakarsa sorun olmasın ahahahahahaha.
      Keyfini yesinler onun aman :D böyle borç içinde kalır öyle yapmaya devam ederse :D

      Sil
    3. Sana bir şey söyleyeyim, bırak Joker`i kızlar fark ederse ağzımı umumi tuvalete çevirler. Onların bile dedikodusunu yaptım be :D Joker fark etse en fazla terk eder. :D
      haha tefecilere de düşerse tam olur :D

      Sil
  2. Senin bu jokerin kafası.nasıl güzel ya.
    Hala beş yaşında kalmış yazık.
    Azcık adam olsun gız.
    Töbe töbe yinede büyük konusmayayım başıma böylesi gelir.
    Babayı bulmus dahada bunuyor derler buna:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzeldir. Prenses olacakmış erkek olunca elde kalmış :D
      Babayı bulmuş sömürüyor bence :D

      Sil
  3. Dostuna borç verme ya paranı ya dostunu kaybedersin diye de bi söz var. Kimseden borç almadım ömrümde ama sefillerde baş rol oynadığım çoktur.

    Sen yufka yüreklisin di mi :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem aslında çok domuz yanlarım var ama evet birisi zordaysa benim ne halde olcağım umurumda olmadan yapıyorum :D

      Sefil bizlere :D

      Sil
  4. Başlık çok doğru. Çalışıyorsam baba parası yiyemem ama işim yoksa belki oda azıcık. Babam asla bonkör olmadı bize karşı. Sevdiğin söz konusu olunca insan donuna kadar satıp yardım edebilecek potansiyelde oluyor net.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babam her akşam istisnasız harçlığın var mı diye sordu soruyor. Ne kazanırsın karışmaz. Hatta hep kredi kartını ödedin mi ne adar ben öderim der ama ben harcadım babam niye ödesin diye düşünüyorum. Sonuçta o da insan çocuğuyum diye beni maddi olarak yapabiliyoken ben niye desteklemeye devam etsin ki. Kendi için harcasın

      Sil
  5. Başlık gerçekten çok doğru ya.Ben bu Jokere çok gıcık oldum ama bak gerçekten bir insan 25 yaşına gelip hala baba parası yer mi? Bir de evine,arabasına kadar almış babası.Gerçi senin bütün paranı ona vermene de üzüldüm.Jokeri sevmediğimden herhalde,gerçi senin için rahatsa tabii kime ne laf düşer.Umarım en kısa zamanda iş bulursun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende gıcık oluyorum arada ve gıcık olunca buraya yazıyorum. Sanırım hiç ondan hoşlanırken ya da yaptığı hoş davranışlardan bahsetmediğim için herkes gıcık oluyor :D
      Yiyor, yüzü kızarmadan bir de.
      Ne yapayım ya o değil başkası bu durumda olsa babası ödemesin ayakları üstünde dursun diye yine yapardım.
      Var bende bir salaklık :D

      Sil
  6. Genelde üniversiteye gectikten sonra erkeklerde babadan para almama olayı gurur yapma durumu oluşuyor aslında Joker'e hiç uğramamış gördüğüm kadarıyla. Paranı vermene de çok sinir oldum, duruma bakılırsa o çocuk kendi ihtiyaçlarını karşılayıp o parayı arttırıp zor öder be Lady, kendine uygun bir işveren bulabilirsin inşallah :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ödemesin ne yapayım. Tamam benim için şuan özellikle çok büyük bir mebla. Kaldı ki parasız kaldım resmen ama ödemese de yakasına düşmem.Bu onun karakterini gösterir.
      Baba parasını yemeyi çoktan bırakmalıydı bundan bir üç yıl önce ama nerdeee

      Sil
    2. İsteyemez de insan, bu durumu çokca yaşadığım için anlıyorum seni. Bir ara o kadar çok borç vermiştim ki kimseden de para isteyemeyip bankadan kredi mi çeksem moduna girmiştim :D

      Sil
  7. Sen bu adamı ne ara sevdin bu kadar ya :D
    Verdiğim borçların geldiğini görmedim, hepsininde üstüne oturdular ki beni çok etkileyecek rakamlar degildi hiçbiri.
    Joker sana borçlu kalmaz. Sanmıyorum. O çocuk sana değer veriyor. Arkadaştan öte bir değer olunca bu biraz işler karışıyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum. Virüs gibi bal bu çocuk. Antibiyotik falanda kar etmiyor.
      Bence de kalmaz vermese bile biliyor musun umurumda bile değil. Asıl ilginç olan burası bence :D

      Sil
  8. borç işinden mümkün olduğunca uzak durmaya çalışırım çünkü unutuyorum aldığımı da verdiğimi de. o yüzden hiiiç işim olmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha bende aynı durumu kitapta yaşıyorum :D

      Sil
  9. para işi arkadaşlıkları da bozuyor maalesef...

    YanıtlaSil