11 Kasım 2015 Çarşamba

bırak hayatın seni yaşasın


Kendimi bugün mutlu hissetmiyorum. Hayat çok anlık. Mutluluğunu yaşarken fark etmeyen biz zavallılar üstüne gölge düştüğünde dehşete kapılıyoruz. Bir kaç salise içinde insan hayatı değişiyor. Hemde her şey fazlası ile normalken. Güle biliyorken bunu yapamaz, yürüyemez, düşünemez hale gelebiliyorsunuz. Kendi vücudunuzun kontrolünü kaybedebiliyorsunuz. Yaşamak isterken son nefesinizi aldığınızı bilemeden önemsemeden, sıradanlığın içinde kaybolurcasına çekiyorsunuz o son nefesi. Aklım her ihtimalin yüzdeliklerini istiyor. Kaybedebilceklerimin ihtimallerini bilmek istiyorum. Sanki rakamlar olursa hayatımı daha anlamlı kılacakmış gibi. Kaç nefesim kaldı alacak, kaç gülümsemelik zamanım var. Başıma büyük felaketler gelemeden ne kadar zaman koşabilirim. insan öleceğini bile bile yaşıyor. Tam tarih verseler gerçekten bu günümü böyle yaşamak istemem biliyorum. Bu yüzden korkuyorum. Bir gün kör olacaksın deseler uyumam hafızama depolayabildiğim kadar renk depolarım. Bir gün yürüyemeyeceksin deseler ciğerlerim patlayana kadar koşarım. Ama kimse rakam vermezken kendi sıradanlığımla boğuluyorum. Aslında bir çoğumuz bunu yapıyor. Saatlerce iş, sonra düz parlak kutuların karşısında saatler geçiriyoruz. Ama karşınıza biri çıkıp bir yıl sonra öleceksin dese kimsenin televizyon izleyeceğini sanmıyorum. Anlık bir şey tüm hayatınızı bir eror sayfasına çevirebilir. Bunları birer iyilik meleğine dönün ya da tüm çılgınlıkları yapın diye söylemiyorum. Başkalarının istekleri, kalıpları içinde yaşamak istemiyorsanız uyanın diye söylüyorum. Son günüz olduğunu biliyorsanız o gün yapacağınız şeylerden birini bile değiştirmek zorunda hissetmeyin kendinizi diye söylüyorum. Benim gibi aklınız başınıza sadece kötü şeyler kayıplar geldiğin gelmesin diye söylüyorum. Mutsuzluklarınızdan ders çıkarmayın diye.

26 yorum:

  1. Şuan ders arasında senin yazını okudum.
    Ve zaman akıp gidiyor.
    Bir dkka sonramızda ne olacak bilmiyoruz.
    Bende bilmiyorum ama osmanlıcayla bir güzel beynim yanıyor:)
    Hocamm zamanım gidiyor desem dersten mi çıksam hoca gelince:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer o derste kalmak istemiyorsan kalmanin manasi yok. Zaten dinlemiyor olacaksın anlamak icin algılarını acmayacaksın bile. Burda hava guzel. sabah boktan iki haber aldım. Bugün yapmayı planladıklarımı yapmayı gerçekten istiyor muyum diye sordum. istemiyorum. Şimdi vapurdayim hava guzel. Bir gunden cok bir sey kaybetmezsin bence.

      Sil
    2. Derste kaldım anlamakta zorlansamda dinledim.
      Bende kritik konuşma yaptım akşam bir daha yapıcam.
      Hayat gidiyor hatta hızına yetişemiyorum.
      Ama canım on an ne istediyse onu yapmaya calışıyorum.
      Bu konuda basarılı oldugum söylenebilir:)

      Sil
  2. Geçtiğimiz haftadan beri bir şeyler yaptığım halde kendimi dünyanın en işe yaramaz insanı gibi hissediyorum mesela. Yapmak istediklerim var, zorlarsam yapabileceğimi de biliyorum ama bir atakta bulunmadım hala. Neden diye soruyorum kendime ama hiçbir cevap yok. Bu şekilde ölürsem biliyorum yapmadıklarımın pişmanlığıyla gözlerim açık kalacak. Bu halimi hiç sevmiyorum gittikçe daha kötü olacakmış gibi hissettiriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendinmden memnun değilim. Zamanın akmasına engel olabilsem beliki pişman olmam ama böyle bir imkanım yok kararsızlıklarım bir sürü. Bu da hayatımı boşa geçiriyorum gibi hissettiriyor. Ki öylede aslında :D

      Sil
  3. Ne kadar istesek de bir seylere geç kalabiliyoruz be Lady'i. Ve hayay sadece senin planların dahilinde işlemiyor da yazdıkların anlamlı ama uygulaması zor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından bu kadar kalıp yaşamayız. Biraz daha kendimi dinleyebiliriz diye düşünüyorum :D

      Sil
  4. Bir kac salise icinde, hemde hersey fazlasi ile normalken. Bana bir sey hatirlatti yazdiklarin. Bir oglu, bir kizi olan bir aile, aksam saat 9.. Anne, baba o kadar iyi, o kadar sakin, sevecen, guleryuzlu, kibar, merhametli ki.. Mukemmel bir baba, mukemmel bir aile.. Kiziyla birlikte evden cikip, arabaya binip bir yere gidecekler. Arabalarinin arkasina bir araba parketmis cikmalari imkansiz. Baba, kahvehaneden sahibini buluyor ve cekmesini soyluyor. Sonra ne oluyor, biliyor musun? Kahvehaneden gelen kisi kavga cikartiyor, haksiz oldugu halde. Kizi ve babasi eve geri donuyorlar. Kahvehnedeki kisi, elinde silahla, babanin arkasindan, ensesine ates ediyor. Babanin beynini paramparca ediyor o kursun, hayata tutunamiyor. Anne ve iki evladi soktalar.. Hersey cok normaldi cunku. Nasil bir anda hayatlari altust olabilir, inanamiyorlar yasananlara. Oradan tasiniyorlar. Bu dunya iyisi baba, benim enistem. Halamin kocasi. Bazen cok duzgun olsakta elimizde olmayan seyler olabiliyor. Ama elimizde olan seyler de var. Sevdiklerimizin kiymetini bilmek gibi. sukretmek gibi, bir guleryuzu kimseden esirgememek gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üzgünüm gerçekten. Dün bir arkadaşımın babası kaza geçirdi ve felç kaldı. Boynundan aşağısı ve bir anda olan anlık bir şey. Sizden şanslı ama insan düşünüyor her şey normaldi sıradan bir sabah.
      O yüzden zakit kaybetmek istemiyorum. Ruhumun çekiştirdiği yerlere gitmek istiyorum. Çünkü hangi sıradan başlayan günün sıradan olmayacağını bilmiyoruz.

      Sil
  5. Her şey bir anda olup bitiyor ve hiçbir şey bir daha asla geri dönmüyor. Şuanı yaşamak, değerini bilmek, değerlendirmek dedikleri bu olsa gerek.
    Rakamlara veya verilere ihtiyacımız yok, farkına varırsak gözümüzün önünde binlerce örnek var. Tek mesele uyanmak; bütün uyutma çabalarına rağmen, en çok da kendimize rağmen..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rakamlar olunca sanki yüzüme vuruyor. Ya saçma belki ama sosyal her olayda ihtimalleri hesaplıyorum. Tam bir manyaklık ama her ihtimali sayısal veyie tabi tutup üzülme miktarımı ölçmeye çalışıyorum. Manyakça :D

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Azıcık kendimi mutlu etmeye çalışıyorum işte:D

      Sil
  7. Bunları hep düşünüp hep dert etmemen rağmen bazı durumlarda maalesef insanın elinden bir şey gelmiyor.Bunun sebebi de aslında başka insanların hayatımız üzerinde etkileri olması ya da gitmek istediğimiz yolların başka insanlar üzerinden geçmesinde.. Yarın ki mutluluk için bugün ki sıkıntılara katlanayım diyoruz mesela.Ama yarın ne olacağını bilmiyoruz ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farkındayım nerdeyse imkansız. Çünkü toplum düzen bilmem ne gibi bir sürü şey var. Ama bugün byle diye yarında olmak zorunda değil. Ne bileyim deli gibi çalışıp aman çok para kazanıyorum demek giden zamanla kıyaslanınca manasız geliyor.

      Sil
  8. Bundan sonra ne olacak diye yaşayamayız ki blogcan. Bu hayatın akışıdır.
    Akşamları tv izlemek, sosyal medyaya çakılıp kalmak ya da çıkıp arkadaşlarınla gezmek.
    Bir an için şimdi ne olacak, bu olacak mı dersek nasıl yaşayalım?
    Sadece pişman olacağımız bir şeyler yapmadan yaşayalım. Doya doya yaşayalım.
    Ef kar lan dım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doya doya yaşarken kalıplara oturtulmayalım işte.

      Sil
  9. yani iyisin de miiii :) günlük yaşamak lazım ki yaa :)

    YanıtlaSil
  10. haklısın.ama aslında şöyle ki tüm dünya insanları olarak çığırımızdan çıkabilirdik gibi de yani aslında her şeyin bir sonu varsa neden başlayalım ki gibi ya da son bulacaksa neden şimdi son bulmasın gibi.. geçen hafta bunun üzerine çok hararetli tarışmalara girdim inanır mısın, sonra arkadaşım bana sen kendi yaşama amacını öldürmüşsün dedi lan :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin yaşama amacı birbirinden farklı evet. Ama düşünsene 5 milyon çalışan insandan kaçı amacına hizmet ediyor. standart saatler hatta bazıı daha fazla kaçı büyük amaca hizmet ediyor. Çoğu daha fazla para prestij bazılarında ise daha temel beslenme barınma. Bu da bana kişiler arası haksızlık ve kişinin kendine yaptığı haksızlık gibi geliyor.

      Sil
    2. Bu benim de bir türlü anlam veremediğim şeyler arasında. Dünya pek adaletli bir yer de değil zaten :(

      Sil
  11. Bu sene bu anlattıklarını fazlasıyla hissediyorum.Normalde derslerin çok yoğun olduğunda bunları düşünmeye falan baktım olmuyordu ama şimdi bos vakit o kadar çok ki.Ne yapmalıyım da bunu değerli kılmalıyım diye düşünmekten yoruluyorum ve sonra da düşündüklerimi ilerde yaparım diye bırakıyorum.Bence de elimizde belli bir tarih olsa her şey daha farklı olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boş vakit çok çok zararlı. Resmen muhasebe yapmak için kocaman sınırsız bir zamanın oluyor. İleriye bırakma harekete geç bence. Çünkü bir daha hiç bir zaman ruhun bugünkü kadar hafif olmayacak. Büyüdükçe ruhumuz ağırlaşıyor.

      Sil
  12. kızartma üstünde yoğurt :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoğurt severim de kızartmayla olmuyor bence. Şöyle sarmanın yanına falan canım çekti an itibariyle :D

      Sil