1 Kasım 2015 Pazar

rica etsem teşekkür edebilir misin


Basit bir teşekkür ederim demek bu kadar zor olmamalı. Altı üstü üç heceli bir kelime. Hatta mailde telefonunda otomatik düzeltme zırvalığın varsa “teş” yazsan devamı çıkıyor. Ama biz insanla buna gerek bile görmemeye başladık. Teşekkür ederim, merhaba, nasılsın artık sadece işimiz düşünce yazılan şeyler hale geldi. Samimiyet yok, iletişim kurmaktan artık bu işin eğitimini alanlar bile anlamıyor. İnsanlardan rica etmek, işlerini hallettikten sonra ise sadece beklenen basit bir “teşekkür ederim”i demek bence bu kadar zor olmamalı. Ben sırf rica ettin diye işini yapıyorum, şunu da ekler misin, şunu da yapsak mı diyene kadar tek teşekkür yok. Sonra yine işin düşüyor yine aynı şey teşekkür yok. Sonraki seferine hala yüzsüzce yazabiliyorsun ve maili mi gördün mü diye arayabiliyorsun. Rezilce. Sana “siktir git” dememi hak ediyorsun bence ama gözlerim anneme kayınca aklıma terlik biber ikilisi aklıma geliyor. En çok da kendime kızıyorum. Nezaketten basit bir teşekkür ederimden anlamayan insana bile hayır diyemeyip yapıyorum. Ben bu gidişle daha çok kullanılırım. 

36 yorum:

  1. Teşekkür edemeyen insana hala yardımcı olmak..Ben yapmazdım galiba :)
    Böyle ufak gibi görünse de çok önemli şeyler. Gönül almak da birkaç kelime söylemek kadar kolaysa bir de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off hayır diyemiyorum ki bir demeyi başarsam. Hadi ben hayır diyemiyorum bari iki kelime iyi söz söylese

      Sil
  2. Boşver ben sana teşekkür edebilirim istedigin kadar :D

    Şaka bir yana ben işim halledilmediginde bile sırf ugraşıldığı için teşekkür kelimesini kullanırım. Kullanmazsam kendimi insan gibi hissetmiyorum ve suçlu psikolojisine giriyorum.

    Ama nezaketten haberi olmayan ya da daha dogrusu umursamayan insan bol. Ama hayır demek daha zor. Yine de sen bir ara hayır de ya da yüzüne vur öylesinin diyeceğim ama bunu yapan mezun oldugun okuldan hocan filansa durum vahim. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ya ne bilim her şeyde teşekkür ederim, soruma cevap verilse dahi. Ama bu yaz başından beri aynı şeyde uğraştırıp tek kelime etmiyor. Sadece iki elime istiyorum be çok mu allah aşkına.
      Hoca değil bir üniversite çalışanı ama emri bir bölümün bölüm başkanı ve rektör yardımcısından alıyor. O aracı bir nevi. Ama siktirin lan desem silerler beni ülkede iş bırak yüksek lisans yapmaya kalksam okul bırakmazlar.

      Sil
  3. Bildiğim kadarıyla işi hallolan insan teşekkür etmeyebilir yani dinimizde bir iyiliğin karşılığı yalnızca Allah'tan beklenmeli. Tabii ne kadar sabredilir bilemem ama o basit bir teşekkür kelimesi bile beklenmemeli. İnsan iyiliğini Allah için yapmalı ve karşılığını da Ondan beklemeli. (Gerçi dinini bilmiyorum ama yazdıklarından anladığım kadarıyla Müslümansın)

    Böyle işte komşum. Hocamla aramda böyle bir konu geçmişti ve bana aynen sana dediklerimi dedi. O zaman için pek kabullenemedim ama şimdi şimdi anlıyorum. Hatta ''Ya şu D.S.K. ne kadar enayi istediğim gibi kullanıyorum'' diyenlere gülüp geçiyorum çocukça geliyor çünkü.

    Öyle işte canım ne desem de bilemedim hadi gittim ben :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müslümanım. Ya karşılık ne bilim ben senin işini yaptım sende benimkini yap diye istemem. ya ama bir güler yüz bir saol çok zor değil be. Nezakettendir. Bilmiyorum ama fena taktım ben bu duruma aylardır bu böyle. Sonuçta yapmak zorunda bile değilim

      Sil
  4. Yok öyle bir şey. Teşekkür ederim demek bir kenara "yapabilir misin" diye ricada bulunmak bile yok ki teşekkür etsin. Geçen bir avm güvenliğine kolay gelsin, iyi akşamlar dediğim için "o adamı nerden tanıyorsun" tepkisi aldım. Tanımama gerek yok o adam bütün gün ayakta işini yapıyor ve herkese tek tek hoş geldiniz diyor ben neden karşı cevap vermeyeyim? Bu garip karşılanmamalıydı. Marketlerde kasiyere "iyi akşamlar" dedigim için de aynı tepkiyi almıştım hatta. Neden kötü bir şeymiş gibi tepki veriyor bu insanlar aklım almıyor. Ben bunu yapıyorum diye garipseyen insanlardan teşekkür beklemek aptallık. Özür bile dilemiyor geneli sanki incileri dökülür

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben otobüse binerken günaydın kolay gelsin markette orda burda ne bilim hep derim teşekkürler bilmem ne. Bana doğal geliyor. Ama biliyorum bir çok insan manyak bu diye bakıyor. Ama okula giderken her gün aynı saatte bindiğim aracın sürücüsü ben binince ben demeden günaydın deyip gülümsüyorsa bence ben doğru olanı yapıyorum.
      İnsanlar bizim gibi değil biz senle standarta zaten uymuyoruz.
      Gerçi bak şu da var markette teşekkürler kolay gelsin vs dediğim yüz bulan bir iki tip oldu. Millete garip gelince yanlış anlıyorlar heralde.

      Sil
    2. Sizin bu yazdıklarını bizim burada o kadar normal ki yapmayanı yadırgıyoruz. Hatta geçen arkadaşlarla oturuyoruz adamın biri geçti önümüzden 'iyi akşamlar' dedim. Cevap vermeyince 'kötü bir şey demedim, iyi akşamlar dedim' dedim arkasından. Özür dilerim, ben buraya yeni taşındım da kültürünü bilmiyorum dedi :D

      Sil
    3. Neresi orası su an oraya taşınabilirim! Bizim sokak içinde bu yapılabiliyor bakkalda kuaförde falan ama markette, avmde ya da bir toplu taşıma aracında garipsiyor insan. O yeni taşınan kişi bile garipsemiş baksana. Kim bilir en son ne zaman duydu tanımadığı birinin ona selam verdiğini. Ahh ah analar babalar bunları artık neden öğretmiyor bir bilsem :D

      Sil
  5. Dostum bencede böyle giderse cok kullanılırsın
    Ben öyle yapanlara gülerek sen sadece zaten işin düşünce konuşuyorsun ben kimim ki diyorum birde laf sokuyom tamam:)
    Küfrü çaktırmadan söyle annen duymaz nasılsa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanılıyorum farkındayım ama yapamıyorum ya. Hayır lafı ağzımdan çıkamıyor. Kaldı ki bu tip konularda zehirli dilim bile laf sokamıyor sonra amma kerizsin diye kızıyorum kendime çünkü bir teşekkür bile etmeyen insana yardımcı olma işini içtenlikle yapmıyorum.

      Sil
    2. İşin zor seninki alışılmış çaresizlik
      Hiçbir türlü karşı gelmeden sadece yapıyorsun

      Sil
  6. O insanlara bunu hatırlatman gerek Lady. Hissetmeliler senin lütufta bulunduğunu. Yoksa tüm sabrını tüketirler ve sen küfredersin,terslersin ya da kötü bir şey yapmak zorunda kalırsın. Ama onlar zorunda kaldığını da anlamazlar ve en kötü sen olursun. Yani demem o ki iyilik yaparken gerekirse söyle senin için zahmet olduğunu ya da hissettir o zaman küfür etmek zorunda kalmazsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya yaparken kızıyorum kendime ona ama isteyince yapamam yada zahmet oluyor diyemiyorum. Sonra karşımdaki ricada bulunması gereken şey için bile bana hesap sorma cürretini gösteriyor.

      Sil
  7. aynen sessiz kalmak zaafın degılse laf sokabılırsın. tabii yeaaaa hep ısınız dusunce anasını satayımm ben oyle derım de yada tumden azaltırım ıletişimi :D azcık koluna surtuneyım de sana da bulastırayım su gamsızlıktan :D ben hayırlı ısler dedıgımde tesekkur etmeyen esnafa sınır oluyorum nıyeyse :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sokabilsem. Ya ben ki zehir zemberek dilli ben, sokamıyorum yardım ettin birde söylenecek misin diyorum. Ya çok zavallıca halim dimi?

      Sil
  8. Yap lan işte işin ne, ne teşekkür etcem entel gibi :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende kaba bir şekilde saol bacım de bak ona bile razıyım

      Sil
    2. Kuru bir teşekkürden daha etkili olabilir içten geliyorsa ;)

      Sil
  9. Okul hayatından soğumak için bir neden daha. O iş için kendi para alıyo fakat başkaları yapıyor. Neyse sisteme sövmeme kararı almıştım en son. Bu arada hayır demek evet demekten daha kolay çünkü hayır diyorsun bitiyor fakat evet diyince ardından yerine getirmen gereken sorumluluklar geliyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında sadece okulla ilgili değil. Resmen insan doğasına işlemiş bu durum. Kullanabileceğin birini bulunca sonuna kadar sömürüyorsun. Bari bir teşekkür et.

      Sil
  10. kime kızdın amaaa nolduuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır diyemeyip beni kullanan herkese :D

      Sil
  11. teşekkür ederim; sırf işimi gördün diye değil, yazdıklarınla yanımda olduğun için, yaşadığın için, paylaştığın için, yalnız bırakmadığın için ve en önemlisi bence insan olduğun için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya çok duygulandım şimdi ama :D Sen çok ince bir hatunsun :D

      Sil
  12. mimledim ki ama seniiii :)

    YanıtlaSil
  13. ben en çok 'yinede saol' cümlesine sinir oluyorum. anlattığın senaryo yaşanıyor.. işini gücünü bırakıp yardımcı oluyorsun. ama karşı taraf istediğini elde edemeyince 'yinede saol' . hayır efendim! yinede saolmayacağım, çünkü ben elimden geleni yaptım. sen bana 'teşekkür ederim' diyeceksin.
    birisi bana 'yinede saol' diyince hemen laf sokasım geliyor. ama sokamıyorum tabiki.. bende kendi çapımda 'rica ederim' demeyecek onu cezalandırıyorum. tavşan dağa küsüyor, dağ tırt yani :)
    not: güzel bir noktaya değindiğin için TEŞEKKÜR EDERİM! toplumumuzun sorunu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine de saol nedir ya. Lan bu adam sana yardım etmye çalışmış, elinden geleni yapmış sen ki iki gram kelime etmeyi söylemeye üşenen insansın yine de niye diye eklersin. Kibar olmayı taktir etmeyi bile bilmiyoruz

      Sil
  14. "Centilmenlik bende ya okuldan sonra ya da gece olur." diye düşünen çocukla aynı sınıftayım. Sırf bize yer vermemek için bu cümleyi kullandı. Açıkçası ben kim ne derse cevap veriyorum. Bu yüzden de sürekli kaybediyorum. Onu da geçtim sanki bizim zorunluluğumuzmuş gibi teşekkür de etmeden gidiyorlar. Ay bak yine sinirlendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy mal o. Kimse dememiş mi ona u cümle çok sıradan ve bayağı. Cevap vermek sıkıntı değil ama birisi bir şey isteyince reddedemiyorum ben. Hayır diyemiyorum

      Sil
  15. Damarıma bastin.Bana biri teşekkür etmediginde küfür eder gibi rica ederim ederim derim,hatta icimden feci bir şekilde dövmek gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinir oluyorum o basit iki kelimeyi söylemediklerinde. Ne var deseler bir kibarlık gösterseler.

      Sil
  16. Ya bende ota boka teşekkür ediyorum, millet mal gibi yüzüme bakıyor, bir arası olmalı bunun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yok. Bende "Hayır" deme sınırı da yok. Teşekkürle hayır bende azıcık yer değiştirse keşke :D

      Sil