21 Kasım 2015 Cumartesi

evimin kadını çocuklarımın anası olmalıymışım


Çocuğa özel şoförün muamelesi yapmaymış. İki yere bıraktı diye hemen incileri dökülmez. Annem insafsızca çocuğu kullandığımı iddia ediyor. Ben toplu taşımada sürünürken onu içi rahat etmiyormuş dedim ki koca bir yalan, annem inandı ayy ne hoş çocuk dedi. Anneme söylemedim erkek arkadaşım olduğunu, çünkü biliyorum anında babama söylememi isteyecek. O yüzden flört ediyoruz diye uyutmaya çalışıyorum. Bu kadar tantanada akşam saatlerinde çağrıldığım bir iş görüşmesine beni götürüyor diye. Beşte iş görüşmesinin absürtlüğü zaten apayrı ayrı bir konu, randevuyu veren adamın kafası ayrı. Hazırlandım, Joker sağ olsun götürdü üzerine birde ben buralarda otururum sen çıkınca ara bir şeyler yapalım çok sürmez zaten dedi. Yani insan olan görüşmeyi yarım saatte bitirir ama adam iki saat konuştu. Bir saat boyunca kendisinden, iş yaptığı insanlardan bahsetti. Kafasını eğip CV`ye bakmadı bile. On dakika konuşmama izin verdikten sonra "Ya zaten sen çalışmak zorunda değilsin" dedi. Nasıl yani deyip mal mal adamın suratına baktım. "Bunlar hep Amerikanın bize empoze ettiği şeyler. Bizim kültürümüzde atamızda kadını çalıştırmak yok. Baban ilerde kocan sana bakmak zorunda." dedi. O an ben "mal oldum" sözünü yaşadım. Emlak piyasasının cafcaflı olduğu bir noktada ofis, modern bir ofis ama kafayı bir yerlerde bırakılmış. Tüm bunları söyledikten sonra birde "Ailenizle kalıyorsunuz dimi?" "Babanın boynunun borcu siz evlenen kadar." gibi bir sürü saydı saydı en sonunda dayanamadım. Kocaman gülümseyip "Haklısınız, çok doğru konuşuyorsunuz. Sevgilime sizin gibi düşündüğümü belirttim. Ama o kalkmış iki gün evinde kaldım diye masrafları bölüşmemizi istiyor. Bende mecbur işte iş görüşmeleri falan uğraşıyorum. Yoksa bende karşıyım. Zaten okula babam ısrar etti diye gittim. Gerçi iyi de oldu. Sevgilimle orda tanıştık.Hayır baya da zengin çalışmama ihtiyacı yok. Ama o tuttu beni buraya getirdi bekliyor. En iyi ben gideyim. Sizde sanırım bana iki gün içinde dönersiniz, iyi günler." dedim. Adam şoka girip kem küm etti surat morardı ama kibarlık gösterecek ya ayağa kalkıp elini uzatınca elini sıkmak için davrandım sonra "Ay sevgilim kızıyor başka erkeklere dokunmama kusura bakmayın" dedim döndüm kıçımı gittim. Manyak mısın sen diyeceksiniz ama evet. O nasıl bir düşünme tarzı. Ben bunca yıl boşa mı okudum. Boşuna mı benim yerimde olabilecek birinin yerini gasp ettim. Anama babamın emeğine benim için harcanan paralara, devletin verdiği öğretmenin patlattığı gırtlağa yazık değil mi? Ben zaten böyle kafada bir insanla yalvarsa çalışmam diye düşündüm adamın istemediği her şey olmaya karar verdim. Bırakayım şok olsun, hatta ismimi ona buna tanıdığı firmalara versin de beni hiç yormasınlar zamanımı görüşmelerle çalmasınlar dedim.

28 yorum:

  1. Ayy adama ne iyi yapmışsın ayakta alkışlıyorum :D
    Hak etmiş tabi ki.O nasıl bir zihniyettir yahu? Hem madem kadınların çalışmasına gerek yok diye düşünüyor ne diye iş görüşmesine çağırıp iki saatini çalıyor insanların mal herif yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki saatimi boşu boşuna heba ettim. Bende zaten o kısma anlam veremedim Hem kadınsın otur diyor, hem oralara kadar yoruyor beni.

      Sil
  2. Ay Lady valla helal olsun. Alkışlıyorum seni. Haddini bilmez adam kendini ne zannediyorsa. İşte bunun gibiler yüzünden bu ülkede kadına verilen değer yok oluyor. Bizim tek görevimiz çocuk doğurup eşine hizmet etmek zaten, bu gerizekalı insanlar böyle düşünüyor. Valla yazıyı okurken sinirlendim. Keşke biraz daha abartsaydın da daha da mala bağlasaydı. Gereksiz herif!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adamın suratı görmeliydin ama. Nasıl renkten renge girdi. Salak ya. Bir de sanki kadın değilmişim gibi bunları söylüyor. Ben oraya iş konuşmaya gelmişim onun dediklerine bak bir de.

      Sil
  3. İş görüşmesine çağırırken senin kadın olduğunu fark etmemiş mi? Madem böyle düşünüyormuş ne diye karşı cinsi iş görüşmesine çağırıyormuş? Aptal adam. İyi yapmışsın, hatta az bile yapmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır adımı karıştırdı desem unisex bir isimde değil. Fotoğraftan da mı görmedi. Hepsini geçtim kör müsün be adam bir kadına nasıl böyle şeyler söylersin. Resmen senin yerin evin dedi hıyar.

      Sil
  4. Hahah Lady adama verdiğin cevap süper:)
    Ben olsam daha fazlasını yapardım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha fazlası aklıma gelmedi ki. Sadece içimden keşke sakızım olsaydı dedim :D

      Sil
  5. Çok güzel cevabı yapıştırmışsın,tebrik ederim seni.Böyleleri bunu hak ediyor.Salak adam,bir de zamanını çaldı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım böyle bir karşılık almayı beklemiyordu. hahaha :D

      Sil
  6. Aynısını ben de yaşadım! Kendi alanım dışında arkadaşım uğraştı buldu diye bir kereliğine bir şirkette asistanlık görüşmesine gittim. Yer de böyle bir plazanın bilmem kaçıncı katında bir yer ama o kadar geri kafalı bir insanla görüştüm ki çıkarken çenem ağrıyordu dişimi sıkmaktan. Adam senin yazdıklarının aynılarını söyledi bana ya. Ama çelişkiye bakar mısın kadın çalıştırma düşüncesine karşılar ama kadın asistan arıyorlar. Arkadaşımın da çalıştığı ve bulduğu bir yer olduğu için ben bir şey söyleyememiştim sadece benim o şirket için pek uygun bir düşünce yapısında olmadığımı bunu göz önünde bulundurmaları gerektiğini söyleyip çıkmıştım. Oh çok iyi yapmışsın sen hakediyor böyleleri şok edilmeyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off bende arada Allah`tan kimse yoktu. Yoksa laf edemedim diye hırsımdan çatlardım :D
      Bu tipler ne giydiğine karışıyor, nereye gittiğine karışıyor. Profesyonelliği bırakıp hayatına müdahale ediyor.

      Sil
  7. Adam haklı kız kısmı çalışır mı hiç otursun evde koca beklesin koca bulunca evlensin çocuk dogursun çocugunu büyütsün. Çünkü biz kızlar malız. Erkeklerin her türlü hizmetini görmek için varız.
    Seni ayakta alkışlarım! Helal olsun. Hak etmiş çünkü. Ben olsam yapamazdım herhalde. Dediğin gibi en ufak birşeyde ismini çiziyorlar, bildiriyorlar. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkeklerin bu tip sözler sarf etmesine snir oluyorum. Onla beni ayıran hiç bir fark yok. Biri bana evde otur çocuk yap bak derse erkek olması fark etmez aynı şeyi onun yapmasını da beklerim. Kadın olmak erkeklerin ilgilenmekten hoşlanmadıkları onlar külfet gelen şeyleri yapmak değil.

      Sil
  8. neler olmuş neler ben yokken:) adama verilebilecek en güzel cevabı vermişsin bence tebrikler :*

    YanıtlaSil
  9. Adama verilebilecek en güzel cevabı vermişsin, tebrik ediyorum seni Lady, helal olsun :)
    sanki onca sene bir taraflarımızı yırta yırta evde hizmetçilik etmek için okuduk. Hala okuduğum halde ben babamdan para isteyemiyorum mesela. Hele bir de mezun olduktan sonra bana bakmasını mı isteyeceğim aynı asalak gibi yaşamak resmen adamın istediği

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birinci sınıftan mezun olana kadar çalıştım tek kuruş para almadım. He diceksin durumunuz kötüydü falan diye mi yok. Allaha şükür iyiydi ama kendi ayaklarımın üstünde durup kendim hallederim ben dedim. Dünyanın en kötü duygusu bence birinden harçlık istemek.

      Sil
  10. yalnız senin finallerinde pek yamanmış ohhhh dedım supper koymuşsun lafı :D adamın amacı kadınları gorusmeye dıye cagırıp mılıtan gıbı beyın yıkamaktı zaar. ayy hıc sevmem boyle işveren bırde 2 saat yaptıgı ısı anlatmış mal herıf :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizce oturamadım. Yalvarsa çalışmazdım zaten dedim battı balık yan gider. Konusuna komşusunda da söyler bu uğraştırmazlar beni.
      2 saat her boktan konuşup asıl işe bile gelemedi o.

      Sil
  11. Ahahahhahahaha, çok güldüm ben buna ya :D adam hak etse de hoş karşılanan bir davranış değil evet ama çok da iyi olmuş, çok da güzel olmuş :D öğle aram şenlendi sayende Lady'm ^-^ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim neşelenmene. Sen oku senin okul bitene kadar ben görüşmelerde böyle bir kaç kişi daha temizlerim bu gidişle.

      Sil
  12. Ohhhh çok iyi yapmışsınnnnn...... Pislik herif! Ortalık bunun gibi iş veren kaynıyo lanet olsun ki..!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya arkadaşlardan biliyorum işe alırken sesi çıkmayan tiplerin sonra yok kıyafet prosedürü var böyle giyinmeyin bıd bıd edip duruyor.

      Sil