16 Nisan 2015 Perşembe

anne korkusu


27 kilometre nasıl? Cidden anlamıyorum ama yorulduğumdan sanırım çok geldi gözüme. Beni bu kadar yürümeye itense bakmaktan başka bir şey yapamadığım sınav kağıdı, bir kahvaltı, annemim kahve sevdası ve spontane gelişen olaylar dizisi. Acaba o hoca o soruları hazırlarken nasıl bir psikoloji içerisindeydi. Aslında ufak tefek birkaç tahminim var. Karısıyla büyük bir tartışma yaşadılar. Karısına ya kedin ya ben dedi ve kadın kediyi seçti. Baktı adam geri iade ediliyor fırsatı kaçırmayayım demiştir. Sonuç hızlı biten sınav. Bizde kötü geçen sınavı Beşiktaş`a gidip bir kahvaltıyla kutlayalım dedik. Sonra planım belli kahveyi al, evine git. Annemin “On ikide evde ol yengen gelecek ona göre!” göz dağını aklımdan bir an çıkarmasaydım her şey daha güzel olabilirdi. Bense beynimin birkaç lobunu gece uzaylıların kaçırdığını bilmiyordum. Bu yüzden annemden azar yiyip korkudan eve babam gelince girme kararı almak zorunda kaldım. Topu topu beş lob yok muydu?  Üçü gidince bende sanırım gencim gezeceğim, sınavlar boğdu beni, evde yenge bekleyemem, yetişirim ben hem ona diye düşündüm. Hava güzel benimle tramvaya kadar yürüsenize demeseydim, sivri zekalı arkadaşlarım şuraya buraya gideli diye önermeseydi ben eve gitmeye korkmazdım, yine yetişirdim. Bari aklımı kullanıp ters istikamette yer seçmeseydik. Gerçi bendeki de akıl. Daha geçen gece bunlar Ortaköy yolunu kaçırınca “O zaman neden Tekirdağ’a gidip köfte yemiyoruz” diyen ve giden tipler. Sadece bir sapağı kaçırdılar diye. Yengem kapıda kaldı, annem ne halin varsa gör dedi, üç saat sonra arayıp niye eve gelmedin diye azarladı, bir saat sonra gel kuzenime gidiyoruz nerde kaldın diye aradı, bir saat sonra gözüm seni görmesin dedi. Yalnız annemin beni azarlarken kelime hazinesinin ne kadar geniş olduğunu ve yaratıcı olduğunu fark etmem hoş oldu. TDK birkaç kalıp için izin ister yakında. Annem eve dönmeden eve girdim ama kahveyi almayı unuttuğum için ilk iş yatağa girmek oldu. O gelir gelmez kafamı yatağa gömeceğim, tetikte bekliyorum, ne korkularla yazıyorum şu yazıyı. Çünkü yengemin kapıda kalmasını affeder ama şimdi kahve almadığım için kuşbaşı doğrar, kavurur, hayrına dağıtır beni.

10 yorum:

  1. Anne azarları fena oluyor cidden ya. Ben de benzer bir duruma düştüğümde direkt uykuya kaçıyorum. Hayır yoksa belli ne yapacağı ortada ne beyin bırakacak ne de bende vicdan :D anne olunca bu kodlar çıkıyor ortaya anlaşılan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eli kulağında damlar birazdan :D uyurken görsün bir kalkıp ders çalışacağım :D Kalırsam dersten sen kokusu yüzünden oldu anne diyeceğim :D
      Ebeveynleri bence uzaylılar kaçırıyor çocuk gelince. Yoksa baksana ne kadar normaliz biz :D

      Sil
    2. Hamile kaldıklarında bir kurs ve sınava giriyorlar. Geçenler anne olabiliyor. O yüzden hepsinin benzerliği, benzer kalıpları kullanmaları. Hatta geçenlerde sınav kaldırılsın diye yasa tasarısı geldi de kabul edilmedi :(

      Sil
    3. Hahahaha :D gunun birindr bende mi bu hale gelecegim. Kursu atlatma sistemi kandirma sansim yok mu? Gerci ben o kaliplara annemden aliskinim hepsi ezberde :)))

      Sil
  2. Ahaha anneler ayri yaa :) kahvelere boykot var dolar yukseldi satmiyorlar de annene :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annemin vereceği cevap "Türk kahvesinin dolarla işi olmaz kahvemi al gel" der. O mısır çarşısına yaz sıcağında gönderiyor. Mehmet efendi annemi görse CEO olsun diye vasiyet ederdi. Bağlılık çok yüksek bizimkinde

      Sil
  3. Anne korkusu cidden fena lan. Allah sabır cesaret ve metanet versin :) Şu sıralar annemi kızdırmamaya çalışıyorum, anneannem de yok beni kimse kurtaramaz onun elinden başka :D
    Ne yaptığını merak ettim, uyuya kalmış olabilir misin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anneler kizdirilmamali ne yapacaklari brlli olmuyor cunku.
      Ben dun hakikatrn kucakta bilgisayarla uyuya kaldim ve sinava calisamadim. Allahtan her derse girmistim o da olmasaydi fenaydi halim

      Sil
  4. Hehe bahar çarpmış seni:))) Annelerin sözü dinlenmez ise yıldırım çarpmışa dönersin:Pp Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hava beni kandirdi kanima girdi yoksa ben kim anneye isyan kim

      Sil