30 Mart 2015 Pazartesi

ot mu?


Başka bir fakülteden seçmeli bir derr alıyorum. Zaten bende bu gevşek ağız varken kesin söylemişimdir. Dersi veren hocanın o sohbet havasında her şeyden konuşması, farkında olmadığımız şeyleri gözümüze sokması çok hoşuma gidiyor. Geçen ders Fight Club`da ki subliminal mesajlardan bahsettik. Gerçi Google`da aratınca şak diye karşınıza çıkar. Sonra sık sık psikoloji alanına dalıyor ki adamın işi bu. Bu haftada gözümüzün önüne konan ve sürekli anlatılan, bahsedilen ama cümlenin sonuna “bak bu bunları yapıyor, çok zararlı, sakın sen yapma” diye ekledikleri şeylerin bilinçaltımıza etkisinden bahsetti. Örnek verirken de bir çocuğa bir saat boyunca bonzainin kötülüklerini, felaketlerini anlatırsan sonrada kullanma dersen çocuğun aklına olmadık şeyi sokarsın diyor. Bir saat boyu seni dinleyen çocuk ister istemez merak eder, hatta denemeye bile kalkar. Bu gibi şeyler söyledi de tabi ben bunları duyduğum anladığım kadarıyla anlatıyorum. Ama hoca durmadı ve devam edip bir canlı örnek gösterdi. “Mesela şu arkadaşınız belli bir şeyler kullanmış. Ben tipten anlarım. Neler denedin?” dedi, tüm sınıf güldük. Çocukta gülerek “Kullandım hocam. Ot falan denedim, kokain de oldu.” dedi, biz daha çok güldük. “Burun anatomin bozulmamış kokain kullanmamışsın” diyen hocaya, çocuk gayet gevşek “Arada sırada” dedi. Sınıftakiler güldü, ünlülerin olayları hakkında espri yaptı bu diyalog sırasında. “Arkadaşlar gülmeyin! Arkadaşınız ciddi” dedi ve ben şok. Çünkü kafamda böyle bir keş tiplemesi vardı: dengesiz hareketleri olan, kanlı gözler, kıyafetlerin orası burası kaymış, sürekli hareket halinde olan, baktım mı anlayabileceğim bir tip. Hani şu türk dizi ve filmlerinde gördüğümüz tipler. Ama anlamadım, hatta çok iyi anlaşıyorum. Pek bir sevimli, birkaç kez de başım sıkışınca yardım falan etmişti. Artık dizi ve filmlerden nasıl gördüysem öcüydüler halbuki hepsi. Sonra sohbet sokak ortasında dönen işlerden, polisin göz yummasından, bilmem nerde alınanların merdiven altı üretim olduğundan, türe göre mutlu mutsuz mod yapanlara, asıl içicilerin nerden temin ettiklerine vardı. “Bu kadar rahat anlattığına göre artık kullanmıyorsundur?” dedi hoca bizim ki kullanmadığını ve kendi kendine bıraktığını söyledi ama bu kendi kendine kısmı inandırıcı gelmedi. En son “Kapatalım artık konuyu bazı arkadaşların gözünde o meraklı bakışları görmeye başladım. Bu kadar bahsedince onlarda etkilendi. Denemeyin sakın bağımlılık yapar. ” dedi bitirdi. Acaba kimin gözleri parlıyordu?

44 yorum:

  1. ot olur afgan olur... :)

    Ottu haptı falan bunları çoğu kişi denemiştir ki ot kısmısı sigaradan bile zararsızdır. Benim de var bir kaç tanıdığım öyle. yüzüne baksan anlamazsın içtiğini hatta benim içmeyen halim onların içen hallerinden daha içici görünüyor o kadar diyeyim. Okumak da o gözleri kan çanağına çevirip, morartıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sınıf ortamında ilk defa bu kadar rahat konuşan birini gördüm açıkçası. o deneyen bir kaç tanıdık bende de varda arkadaş baya üreticisine kadar gitti olayın. nerden iyi nerden kötüyü bulursun :D
      Televizyon öyle tipliyor ya yerleşmiş bir kere bende :D

      Sil
    2. aslında tanıdıklarım deneyenlerle sınırlı demeyi çok isterdim, kendi için ekip biçen bazı dolaylı tanıdıklar hariç tanımadım üreten birini, ama maalesef tanıdıklarımın arasında işin kuryeliğini yapmış bırakmış olanlar var, yaşadıklarını anlattığında bu mazbut şehrin uyuşturucu trafiğinde kilit noktalardan biri olduğuna hemen inanıyor insan. malum ben de yasalar gibi içene kızmıyorum ama ticaretini yapanlarla başım hoş değil. sanıyorum sorunum artı değerle :)

      Sil
    3. Benim karşılaştığım en bilgili tipti daha doğrusu anlatan. gerisi duyma ya da bana bahsetmeme. Masum zihnini etkilemek istemem diyen bile oldu :D İçmek ayrı ticareti ayrı. Ticaret olayı vicdani rahatsızlık.Ölenler falan uwww

      Sil
  2. İtiraf ediyorum sırf meraktan kaynaklı ot denemiş insanım. O merak ve sonunda ne olacağı hissi hep aklımı kurcaladı ve sürekli içen bir tanıdığımdan bana da vermesini istedim. Daha ilerisini içenleri ve hoş olmayan şeyler görene kadar da bırakmadım. Hoş hemen gördüm ama şanslıydım. Ot bağımlılık yapmıyor ama diğer hepsi kendine bağlıyor. O televizyonda görülenler artık son raddede olanlar yoksa toz kullanıp hala karşımda bütün yakışıklılığıyla duran görmedim değil. Dışarıdan gören gayet normal öğrenci derdi ama öyle olmadığını çevresine giren herhangi biri hemen görebilirdi. Yasaklar cidden insanı çekiyor. Bana her ne yasaklandıysa yedim o boku -hepsini değil de çoğunu- şimdi şimdi kendime gerizekali mısın sen bilmiyor musun bunların sonuçlarını diyorum. Ama yapmasam muhtemelen su anki gibi asla olmazdım. Bazen bir şeyleri görmek gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiç denemedim hatta teşebbüs dahi etmedim. Bilgili olduğum alan hiç değil. Merak evet çok ettim ediyorum :D Ama kendimi biliyorum bağımlılık oranı yüksek bir tipim var. Şöyle ki hastanede yatmak zorunda olduğum bir dönem ağrı kesici dozunu benim elime bıraktılar çok ağrı çektiğim için :D sonuç arı kesiciyi tamamen kestiler ve ben bildiğin aradım. Hem de fena halde. İki kezde anesteziyi bünyeye aldıktan sonra bağımlılık riskim yüksek. O dönemden sonra gebersem ağrı kesici almıyorum. Çünkü ipin ucunu kaçırmaktan fena halde tırsıyorum :D Gel gör ki evet deli gibi merak ediyorum da kendime güvenemiyorum ağrı kesiciye benzemez bu :D

      Sil
  3. bizim okula gecen uyusturucu bölümün komiseri geldi ve 1,5 saat uyusturuculari anlatti, yenileride cikmis,onlarin etkilerini duyunca da sok oldum. hase örnegin ot gibi ama daha bagimli yapiyormus, legal highs cikmis yasaklayamiyorlarmista simdilik, kac kisi komadaymis sadece bizim sehirde deneyenlerden. bize ögrenciler kullanirsa nasil anlayacagimizida anlatti: devamsizlik cok oluyor, en cok kullandiklari sözler "umrumda degil", bakimsizlik, asiri agressif yada asiri olup olmadik yerde gülme krizi, cok kilo kaybi, sürekli para ihtiyaclarin olmasi..gözlerin kirmiziligina karsi göz damlasi kullaniyorlarmis, anlasilmiyor artik. ayrica gecen hafta kokain kullanan hakimi tutuklamis, aksam uyuyabilmek icin ot iciyormus, sabah kalkabilmek icin kokain. kokain basarili insanlarin uyusturucusuymus, insani korkusuz, herseyi yaparim ve cin gibi moduna sokuyormus. son durak heroin demisti, ama ot satilmasina izin verilmesini isteyen siyasetcilerede ates püskürdü. ayrica kendi kendine uyusturucudan kurtulabilenler varmis oda dedi, kendilerini eve kapatiyorlarmis en kötü aci gecene kadar. tabii bu sadece henüz tamamen kontrolünü kaybetmeyenler icin. sonrada eski gittikleri yerlere ve arkadaslarla görüsmüyorlar, tasiniyorlar, yeni is buluyorlar. ama hayatin boyunca bagimli kaliyormusun, sadece kullanmayinca aktive olmuyormus icinde kaliyormus, bir kete bile tekrar kullaninca yine basliyorlarmis. ve komiser örnegin legal highs i satan kadinin yarim senede yarim million euro para kazandigini söyledi, bu paralar dönerken asla uyusturucu yok olmaz dedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanan çok. Hakikaten çok. Yasaklasan bile işe yarayacağını pek zannetmiyorum. Ülkeye girdikten sonra yasaklasan da pek bir şey fark etmez. Büyük paralar dönüyorken zor.
      Uzun, baya uzun zamandır kullanıyormuş. O yüzden pek bir olası gözükmedi. Doğrudur değildir tabi ki bilemem. Ama tek bir sorum var. Adam o kadar konuştuktan sonra senin merak ne oldu?

      Sil
  4. Belki daha önce söylemişimdir, Türkiye'de değilim. Yaşadığım yerde, gerçekten kaliteli ot satın alınabiliyor ve hiç tütünle karıştırmaya gerek kalmadan içilebiliyor. Gerçekten çok iyi :)
    Bunu söylerken de gözlerin parladı mı Lady Witch? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tütünle karıştırmak saçmalık zaten.
      buradakiler çok bozdu be meçhul, çoluk çocuğa düşünce iyisine denk gelmek epey zorlaştı..
      zorlaşmış, öyle diyorlar :)
      (bkz. bir arkadaşım ekolü)

      Sil
    2. Kargoyla uluslararası ot gönderimi oluyor muydu? :)

      Sil
    3. Tohum alınabiliyor yetiştirmesi çok basit aslında :D

      Sil
    4. kitler falan hikaye.
      tohumun da dişisi lazım, sativa.
      yurt dışından gelirken getirdiğin de ancak 1 ayını kurtarır.
      uzun iş :p
      (bir arkadaşım anlatmıştı da, uzun işmiş..)

      Sil
    5. Önemli olan güvenilir kaynakmış, öyle diyor arkadaşlar :)

      Sil
    6. Hollanda dan satıcı bulmuştum ben övüyorlardı falan üstünde durmadım ama. Arkadaşlar su an nereden temin ediyor emin değilim ama memnunlardı son bıraktığımda :D

      Sil
    7. Şu an ben Hollanda'dayım, iki dakika önce de Çek Cumhuriyeti'ndeydim... Iki dakika sonra nereye uçalım? :)

      Sil
    8. pattaya olur misal,
      3 defa gittim,
      4. kez tekrar giderim :p

      Sil
    9. Sen de az değilsin :p

      Sil
    10. Meçhul,
      İtiraf ediyorum parladı. Daha on yaşındayken annesi alkolün zararlarından bahsettikten sonra “Anne ben çok merak ediyorum büyüyünce hepsinden deneyeceğim. Ama sürekli içmem üzülme” diyen birinden bahsediyoruz :D
      Chadaqiel, Buddha ve Meçhul
      Muhabbetinizi bölmek istemezdim ama tek bir sorum var. Kuzum sizin telefonunuzun markası ne? Şarjınız neden hiç bitme belirtisi göstermedi. Yüzde on beşle nasıl yaşanır belgeseli çektim on birden beri.
      Bu arada hocanın yarım bıraktığı bilinçaltına sızma olayını gerçekleştirdiniz tebrikler. Şu deneyimli arkadaşlarınızdan sanırım kendime bir iki tane edinmeliyim ilerde lazım falan olur :D

      Sil
    11. Elektriği yüksek insanlarız biz :) (sorunum benim için cevabı son hikayemde :) )

      Sil
    12. Meçhul ve buddayi bilmiyorum ama ben son ana kadar fakültenin jeneratörünü kullandım yoksa eve dönmeden ağlıyor olurdum :D

      Sil
    13. Meçhul, yırtmışsın sen elektrik olayından hayat sana güzel :D Az önce okudum son yazını :D

      Chadaqiel, okulda priz başında sıra gelmedi bana. kuyruk vardı bildiğin. sonra dersler iptal dediler postaladılar :D

      Sil
    14. Şarjınızı tasarruflu kullanın millet, sizi bulamazsam muhabbet etmeyi özlerim sonra...

      Sil
    15. Bizim dersliklerde laptoplardan kaynaklı birçok priz var. İşimiz bilgisayarda olunca elektrik önemli tabi :P zaten jeneratörden kaynaklı pek hissetmedik kesintiyi ama yine de evde olsam kafayı yerdim muhtemelen :D

      Sil
    16. 'şarzı biter' diyen kızın birine,
      'çık evladım dışarı, haydi canım' demişti fizik profu okulda.
      hey gidi günler..
      harbiden, şarZ ney la?
      (buddha böyle bir anımdır)

      Sil
    17. Buddha,
      Görünce yorumunu dedim kızım yanlış mı yazdın? kaç yaşına geldin ayıp dedim. Bir iç çatışma ve utanç yaşadım :D Kontrol ettim de geçti bir rahatladım :D
      Bilmiyorum şarZ ne? belki j leri söyleyemiyordur. Gerçi o r de oluyordu.

      Sil
    18. Beeende duymuştum bir arkadaştan kafası ayrı güzel oluyor-muş.
      Ama cidden duydum :D

      Kötü kötü şeyler yaparsam yukarıdakiler yüzündendir Bilinsin. :D
      Fenasınız abiler ablalar.
      Cidden fenasınız.

      Sil
    19. ohooo, hem kendini savundun, hem bizi saattın Müpte, oldu mu...

      Sil
    20. Cidden satıldık bir anda bak ya :D
      oysa üçümüz de arkadaşlarimizdan duyduklarimizi aktarmıştık :D

      Sil
    21. Sayın Yazar yok öyle bir şey :D Merak ettirdiniz ama yani.
      Chadaqiel utandım ya :D
      İşte bende onu diyorum aslında siz arkdaşlarınızdan suydunuz ben sizden de duydum sonra merak ettim derken :D uzuyor bak gördün mü sonda siz kaldınız :P :D

      Sil
    22. 'arkadaşlarından duyanlar' isimli sosyal bir projeye başlamak istiyorum.
      elleri göreyim? :p

      Sil
    23. Her yıl başı gecesi Mervelerde parti yapacak mı bu arkadaşlarından duyanlar? :)

      Sil
    24. Hoca başaramadıysa da verilen arkadaş örnekleri bunu id`in en diplerine yerleştirdi.
      Benim Merve`m de yok.
      Bir ayağım çukura girdiği gün deneyeceğim :D

      Sil
    25. Lady'm senin merven yok mu aa.
      Her hatunun bir mervesi olmalı ama :)
      Buddha sosyal projeyi oluştur gönüllü oluruz hemen o el havaya kalkıyor bak bak bak :p :D

      Sil
  5. Kendi kendine bırakılır. Müptezellik mertebesine erişilmemişse basit.
    Fakat doğallıktan şaşmasın gözleri parlayanlar (:
    Ha Mars'la Metro veya ne bileyim Oreo'yla Negro arasında nasıl bri fark var öyle işte Türkiye şartlarıyla yurtdışı imkanları. Hal böyle olunca haziran gelse de gitsem amsterdam'a diyor Demirbey dertli dertli diloy loy

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasal yollar diyorsun :D Hiç gitmedim gitmek isterim belki gidersem parıltıları olan arkadaşlar bir bakarda :D Şimdi Mars varken Metro neden olsun dimi?

      Sil
  6. Ayna karşısından yazıyorum.
    Yorumları görünce gözlerim parladı. :D
    Bakmasak mı acaba napsak ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhabbeti kaçırdın Müpte :)

      Sil
    2. Geç olsun güç olmasın :)

      Sil
    3. Ya yalan yok merakım tavan yaptı.
      Ama dener miyim bilemedim. Sadece denemekle kalmaz gibi bir korkum var.
      Annem küçükken bilinçaltımla çok pis oynamış :D

      Sil
    4. Verdiği hissi anlatabilirim, ama burda değil tabii ki :)

      Sil
    5. :D Ahh ahh o bilincin altı ahh.. :D
      Merak ettim valla he :/

      Sil
    6. Bir de hissi anlat sonra Müpte ile sokakta satıcı arayalım :D

      Sil
    7. Bana nasıl ulaşacağınızı biliyosunuz nasıl olsa ;)

      Sil